Friday, July 01, 2005

plötslig inspiration har drabbat mig

när jag skulle ga hem fran skolan, var pa väg över gatan utanför franklingebäude, hörde jag genom ipodlurarna att nagon skrek. en kvinna i rullstol kom rullande mot mig: "entschuldigung! entschuldigung!" hon skrek att hon hade brattom och behövde hjälp, inte konstigt, 30 grader varmt och en kass rullstol hade hon. sa det slutade med att jag sprang med henne till tiergartens s-bahnstation, kanske 10 minuter i rask takt. det var inte vad jag väntade mig när jag klev upp den morgonen. men trevligt att man kan hjälpa nagon i alla fall. unnade mig världens godaste cappuccinoglass efter det, om ni nagonsin har vägarna förbi ostbahnhof... yum! stället i övrigt visade upp sina sämsta sidor och jag insag ännu en gang hur fattigt berlin är.

igar var sista adl-seminariet, vi blev utsedda till dagens bästa grupp, mycket trevligt. sen avslutningsmiddag pa ett italienskt ställe pa uhlandstraße, en posh gata med en kinky underton. det var hursomhelst väldigt trevligt, managementpojkar kan vara sa väluppfostrade när de bara vill. nagra gick hem till felix sen men jag avvek för att ansluta till en grillfest i volksparks f'hain. hamnade istället hemma vid köksbordet med sven, svend och ken, en massa öl och historier fran förr.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home