Wednesday, June 22, 2005

fête de la musique

do it yourself, popkonstutställningen på hamburger bahnhof var kanske mer trevlig än upphetsande. jag skulle gärna bo i den utställningen. den rev inte upp några känslostormar dock. då blev jag desto ledsnare när jag hade sönder min sko. alla mina saker faller i bitar. en lista är på sin plats. saker som gått sönder sedan jag kom hit:

- guldfärgad sko
- svart stövel
- ett par jeans
- ett annat par jeans
- väska
- gröna skor
- örngott
- vita skor
- linne

dags att köpa nytt eller bli händig.

på black girls coalition på samariterstrasse får man på måndagar äta mat till självkostnadspris medan den avundsvärt snygga svarta transan vänder plattor. me like… senare dissande av astrobar, två gånger till och med, och istället öl och fotboll med en petflaska i gräset på boxhagenerplatz. jag hade en sax i min väska så mia fick leka frisör och klippa mig. man ska testa allt en gång brukar jag tycka… även att klippa sig med en gul liten papperssax man haft sedan lågstadiet, i berusat tillstånd, i mörker, tydligen. men jag är helnöjd. nyklippt och nöjd vidare till halvkitschig rockbar och ute alldeles för länge för en måndagkväll.

så morgonen var aningen seg. när mina tillfälliga rumskamrater dragit vidare till slovenien råkade jag sova bort en stackars bildbehandlingsföreläsning. igen. attans. skärpning. munta om ett par veckor också så det är inte mycket att välja på.

tisdagkvällen utmärkte sig genom musik i parker och på gator över hela staden. dagmar och jag njöt av svalkande 80centsöl i görlitzer park till toner av hiphop blandat med hårdrock. alltså inte linkin park eller nåt, det var bara vår placering som var tvetydig. sedan tog åskan över showen och vi gapade åt de vackra blixtarna som slog ned runtom i staden.

1 Comments:

At 6:01 PM, Anonymous Anonymous said...

...men ibland är antalet trasiga saker en indikation på hur kul man har haft...

happy midsommar!

 

Post a Comment

<< Home