Thursday, June 02, 2005

trött pa att resa ensam

tillbaka i berlin igen. hann vänja mig sa himla mkt vid sverige pa veckan jag var hemma, nu känns allt nytt och konstigt här. men jag antar att det tar 2 dagar eller nat tills det känns som hemma. tog med mig lyxigt knäckebröd till mina medboende, de blev sa glada sa.

flygplatsromantik räcker bara sa länge. det är rätt segt att sitta av timme efter timme pa ett sterilt ställe där alla affärer av nagon anledning tror att alla är rika.

kom hem sent igar kväll, kastade mig i säng, och kastades ur den igen vid halv sju i morse. skitjobbigt seminarium hela dagen, det här med management alltsa... hur orkar folk?? känner mig som ett urblast ägg i huvudet. imorgon blir det matlab och kanske lite fota till typografiprojektet om det är fint väder. vardag... sa knäppt att alla hemma precis skulle fa sommarlov och min egen termin typ precis kommit igang. men jag tror inte att jag klagar egentligen, busy sommar i berlin är nog roligare än mkt annat. eller det vet jag att det är.

nu ska jag hem och tjafsa lite med csn sa att jag faktiskt kan stanna här hela sommaren och inte bara prata om det. jag lovar att jag har nagot skoj att berätta snart.

4 Comments:

At 7:47 PM, Blogger David said...

Jag håller tummarna. För min del har jag nog fått min sista utbetalning från CSN nu.

(Jag lyssnade på Kulturfredag om New York på min iPod igår. Där var det en svensk konstnär i New York som påstod att livet i Berlin var slappt och att alla där (liksom i Europa i övrigt) bara satt och fikade hela tiden. I New York däremot jobbade alla.)

Eftersom jag inte har någon ledighet att tala om och sommaren ändå lär regna bort så är i alla fall jag avundsjuk.

 
At 3:25 PM, Blogger cecilia said...

mmm jag haller ocksa tummarna, hoppas jag slipper komplettera mer efter det här. men jag tror jag maste börja bearbeta min ovilja till formaliteter.

livet i berlin ÄR slappt! folk är rätt tillbakalutade far man säga. det är ännu en anledning till att trivas här.

 
At 4:16 PM, Anonymous Anonymous said...

hej!

synd att jag inte hann ringa när du var i sverige... jag får maila istället å leva i ovisshet ett tag till ;).

läste att tjejen som startade "fuck for forest" har flyttat till berlin med sin kille. där är det ingen som höjer på ögonbrynet hihi...

ps. jens lekman på popaganda en fredagskväll men upplysta björkar vid scenen :D

 
At 5:45 PM, Blogger cecilia said...

haha nä man far antränga sig mer än sa för att skapa rubriker i berlin..

jag vill ocksa leka med jens lekman! lyssnat pa honom minst en stund varje dag pa sistone.

 

Post a Comment

<< Home