Thursday, May 26, 2005

sverige, nochmal

svensk mark under fötterna känns märkligt bekant. men jag har inte bestämt om jag gillar det än. visst, mycket trevlig middag och barrunda med storebror som jag inte träffat på länge, efterlängtat prat om strunt och viktiga saker. men stockholms svenska tydlighet känns vass mot den lätta dimma oförståelsen ger i berlin. eller kanske är det gräsvodkan som spökar.

rabbit, run är färdigläst (mycket bra, en sen beat kan man säga, skriven '59, gillar man kerouac ska man nog läsa) och innan jag tvingar svend att låna mig nästa del håller the line of beauty av alan hollinghurst mig sällskap. bögliv i överklasslondons åttiotal, rekommenderad av en vän. höga förväntningar, som jag också tror infrias.

titta: å!

i övrigt kommer med plugg till omtentor som vanligt tvivel på om jag valt rätt väg i livet. just nu känns författande och elektronika i berlin som den mest lockande tillvaron. synd bara att man har studielån att betala tillbaka och så. man får gömma sig, gå under jord.

3 Comments:

At 12:34 AM, Blogger David said...

Hade jag hunnit läsa det här innan idag skulle jag inte behövt bli så förvånad ikväll. Visst tycker jag att du ska ansluta dig till Carl-Johan och de andra i Berlin och bli författare/musiker.

Jag har förresten funderat tidigare på om du inte skulle kunna ha "Varför är det sa ont om å" som undertitel på bloggen.

 
At 4:13 PM, Blogger cecilia said...

det är bra att bli förvånad ibland. och visst var det en gemytlig kväll?

 
At 5:00 PM, Blogger David said...

Instämmer x 2.

 

Post a Comment

<< Home