Tuesday, May 17, 2005

roskilde - berlin, del 2

fredag kom solen tillbaka och jag satt en lang skön stund och jobbade pa mina fräknar. slukade det sista av cloud atlas ocksa. sen hittade jag en datorsal - cip29 - med adobeprogram, nu är alla datorproblem lösta. billigt att skriva ut ocksa och sa kan man skriva ut saker som är en och en halv meter breda ungefär, det kostar 12 euro per meter. frestande. vinkvällen hos maja innehöll mer vin än planerat men det var väldigt trevligt och intressant att prata med kanadensare, kroater och fransmän. very internäätional.

bauhausmuseum pa lördagen. tjejen i kassan var snygg och sag mer intressant ut än utställningen, men även den var värd ett besök. sen försökte jag och asa och greta hitta ett vettigt fik kring ku'damm men det var klurigt. buss 100 är att undvika pa lördagar och motsvarande. den gar förbi alla stora turistplatser, jag trodde jag skulle bli galen. men jag fick leka van berlinbo och förklara vägen till KaDeWe för ett tacksamt italienskt par.

trots dagens tveksamhet hamnade vi hos niklas (ännu en tysk med svenskt namn och magnifik lägenhet) pa förfest. pa kebabstället runt hörnet kostar en flaska vin 5 euro. hamnade senare pa rio, ingen kö den här gangen, en positiv följd av det trista vädret. dansade till klockan 6 och vaknade med träningsverk dagen efter.

berlin som roskildefestivalen fortsatte med full kraft pa söndagen. efter för fa timmars sömn följt av uppstigning i panikfart och sprangmarsch till u-bahnen hamnade vi mitt i karneval der kultur, en gatufest i kreuzberg. maja dansade tappert i paraden och jag stod yr men glad med mitt kaffe vid sidan om. koreanerna var bäst.

annandag pingst existerar fortfarande här sa mandagen var ledig, solig, och spenderades springandes i volkspark friedrichshain. zu mir oder zu dir fick besök igen: jag, dagmar och hennes pojkvän som är pa visit avrundade kvällen med nagra drinkar. sven var full som en gnu när jag kom hem. haha. jag skrattade at honom. förlat. men solen skrattade at mig när den gick upp alldeles för tidigt i morse sa jag tror vi är kvitt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home