Thursday, May 12, 2005

sonmi ~451

jag gillar science fiction! mycket oväntat. eller jag gillar i alla fall ett sf-kapitel i en märklig bok med alla tänkbara genrer. cloud atlas - david mitchell. mycket mycket bra. även om förra kapitlet var nagot irriterande.

igar var dagmar och jag pa bio (broadway, nära KaDeWe, rätt skabbig) och sag mondovino, en dokumentär om vin. väldigt bra. dagmar trodde den var pa engelska dock men vi upptäckte snart att sa inte var fallet. den var pa italienska, franska, portugisiska, spanska, och engelska. med tysk text. en utmaning. men se den, om ni gillar vin. eller hundar.

vart tog värmen vägen? kom tillbaka! nu gar jag inlindad i min langa sjal igen och huttrar i alla fall. är pank som motsatsen till ett troll ocksa. sa jag är sparsam med att göra utflykter, när jag lämnar lägenheten rinner pengarna genom fingrarna pa mig. men radio och cloud atlas räddar mig fran att tänka för mycket.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home