Friday, May 20, 2005

jag är kungliga diskare!

träffat typografiprofessor baum idag igen, visat patetiska försök till att förklara min idé visuellt, men trevligt nog visade det sig att vad som helst pa papper är hundra ganger bättre än bara prat. sa nu förstar vi varandra, och jag fattar ocksa vad kursen gar ut pa. visade sig att han kunde lite svenska ocksa, hade jobbat pa restaurang i malmö, och när han kom ihag det blev han väldigt glad och började hoppa omkring bredvid skrivbordet. tur att en annan tjej ocksa var där annars hade jag blivit lite rädd. "jag är kungliga diskare! svenska pojkar! svenska flickor!"

programmerat matlab med julius och brian ocksa, missförstod vad de sa när de presenterade sig och började skratta pa helt fel ställe men var för seg sa jag hann inte förklara... de maste tro jag är helt borta. speciellt eftersom det är ganska svart att hjälpa till när de pratar frekvensanalys pa snabb mumlande tyska. hoppas jag inte gjort bort mig för all framtid. fast även om jag har det gör det väl inte sa mycket antar jag, det är ju bara fyra labbar.

hela gardagen upptogs av seminarium i management of innovation, tillbaka till arthur d. little pa ku'damm alltsa. dagen var en 50-50-blandning av att banka huvudet i en vägg och.. ja.. framsteg. gratis pizza fick man ocksa. gott gott. pa väg hem sag jag en kraka äta en liten fagel som fortfarande levde. stackars.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home