Monday, June 20, 2005

du mich auch!

seminariet pa adl blir bättre och bättre. var skitskraj när jag gick dit i torsdags, sag inte fram emot ännu en heldags brak och stök. men det var jättebra, vi pysslade med ett flygplansscenario som var väldigt skoj och min grupp var snäll. vi hade manga bra ideer som tyvärr blev lite deformerade av nervositet när vi väl skulle presentera. men det var ok i alla fall tror jag. sen lurade jag felix att säga "those bastards" under framläggningen för kostymgubbarna, det var ocksa en källa till glädje, hehe.

massor av besök i helgen, väldigt trevligt. fredag strök jag och cj mest omkring pa stan och tittade lite i second hand-affärer. kväll pa havanna (frozen mango daquiri, yum!) och punkbaren i en källare pa riegarstraße som man kryper ner till genom ett hal i väggen. de sunkiga sofforna pa trottoaren är mysigare än de ser ut. solig lördag i volksparks friedrichshain, vin lutad mot ett träd, senare träff med maria och jenny pa zu mir oder zu dir, och slutligen rio pa zigarettenfabrik i pankow igen, peaches skulle dj:a, var hysteriskt speedad men blev grymt besviken. inte sa hett som man kunde tro. pa u-bahnen pa väg ut träffade jag tobias och jag skrek över u-bahnvagnen "hey, how are you, are you also going to pankow?" och babblade pa tills han tvekande säger pa ren skanska "varför snackar vi engelska?". det är inte sa lätt att halla reda pa allt... simon och mia dök upp pa söndagen och helgen färgades ännu mer av andra människors nostagli. solnedgang pa strandbaren vid east side gallery. trevligt.

2 Comments:

At 1:02 AM, Blogger David said...

Dog Kenny?

Nu höll jag på att skriva att jag inte levde när Skånska cementgjuteriet blev Skanska, men det stämde ju inte riktigt.

 
At 7:22 PM, Blogger cecilia said...

ja exakt... nä. det handlade om lagprisflygbolagen. men det var fortfarande roligt.

vore väldigt praktiskt om alla ord genomgick samma förändring som Skånska/Skanska har gjort tycker jag, just nu.

 

Post a Comment

<< Home