Wednesday, June 08, 2005

kroatien

programmera html var faktiskt inte alls det enda jag gjorde igar, kom jag pa sen. jag programmerade matlab ocksa.

tog en sväng förbi ostbahnhof för att handla, hittade en trevlig mataffär, äntligen. när jag kom hem var det fullt med folk i lägenheten, claudia var pa besök fran barcelona och skulle halla hov i sin gamla lägenhet. jag blev överraskad men sen blev det jättetrevligt och massor av god mat. jag kände ett visst ansvar för den kroatiske killen som inte pratade tyska sa jag pratade mest med honom. vi kom fram till att jag skulle gilla kroatien.

man kan ocksa se det som att han var min ursäkt för att slippa prata tyska. och sven var min ursäkt för att slippa prata spanska. sa länge man kan skylla pa nagon, eller hur..?

2 Comments:

At 12:40 PM, Blogger David said...

Var det till någon bildbehandlingskurs du programmerade i Matlab?

 
At 7:03 PM, Blogger cecilia said...

jomenvisst. digitale bildverarbeitung. jobbar med julius, brian och frank och de verkar inte direkt glada över att ha fatt en utbytesstudent pa halsen... inte för att jag är mkt sämre än de, om de bara kunde prata lite tydligare med mig (eller prata med mig överhuvudtaget) skulle det vara lättare att hjälpa till. de tycker nog att en liten tjej som inte ens kan ordentlig tyska inte är sa mkt att ha. sa vi delar upp grejerna, jag har ingen lust att bara sitta och stirra över axeln pa dem när de jobbar... hence, gaussiskt brus.

 

Post a Comment

<< Home