Monday, June 06, 2005

i find patience doesn't pay

smitit iväg fran tidernas segaste seminarium, bisarrt trakigt. halva tiden satt jag och kluddade i mitt block och gäspade, och sa fort jag tittade upp rakade jag alltid möta blicken pa den konstiga killen mittemot som tror att jag flörtar med honom. slutade med att jag satt och blockade ut honom med handen framför ansiktet. undrar om han fattade budskapet.

nu är jag pa jakt efter ett ämne att skriva 30 sidor om. nagot om varumärken ska det vara... och allt detta plus ett prov för 2 ynka poäng. skumt.

helgen var avslappnad och en blandning mellan ensamma funderingar och extatisk lycka. middag pa dagmars balkong i den tryckande fredagkvällshettan, en lang kvällspromenad och vin pa ännu ett mysigt ställe in der nähe von torsstraße. sen somnade vi nästan där pa uteserveringen och det blev som ett äventyr att ta sig hem. lördagen spatserades det i friedrichshain och jag tror jag nästan blev ranad. en skum kille som stod och tryckte helt omotiverat inne i ett sant där bankomatrum, och började röra sig mot mig när jag fipplade med planboken. sa jag gick bara ut igen utan att vaga ta ut nagra pengar. berliner festival hade efterfest pa maria am ostbahnhof pa kvällskvisten och efter en pratstund om historisk geografi med ken och ett trevligt stopp hos greta i kreuzberg sprang vi ihop med erlend öje i dörren till maria. greta blev salig. sen klagade vi pa musiken tills de bytte dj och da blev alla glada. hysterisk dans och när vi kom ut hade solen gatt upp. jag vet inte varför men det var en san konstig känsla.

3 Comments:

At 9:50 AM, Blogger David said...

*raderar text om blickar på föreläsningar*

Men det var väl inte Erlend Öye som var DJ?

 
At 12:47 PM, Blogger cecilia said...

nixpix det var först tva dryga heroinaktiga och sen en skäggig gubbe, han var skön.

 
At 8:44 PM, Anonymous Anonymous said...

Heeeeej Cecilia!!Här sitter jag okänd för dig framför min dator i Halmstad och blir glad! Jag är så ressugen o trött på Sverige och har blivit störtkär i iden på att åka till Berlin så hittade jag på nåt mystiskt sätt din blogg, mycket inspirerande att läsa om Berlin och vinbarer mm.(Erlend Öje såklart också)Om du har lust kan du ju skicka nåt bra Berlin och flytt-resa-från sverige-tips till min mail. Borde man åka dit??Tack för att jag fick läsa! /Moa

 

Post a Comment

<< Home