Wednesday, June 15, 2005

geografikunskaper och andra egenheter

värme! det finns inga behagliga 25gradersdagar i den här stan, antingen är det stekhett eller spöregn. eller som igar när det var bade och. alltsa, jag klagar inte, det gar helt enkelt inte för sig efter allt klag pa kylan. man kan bara konstatera att man är ovan och att man önskar att man lag i en pool med en frozen strawberry daquiri. kanske far se till att göra det i helgen.

igar hade ken fixat provträning pa värsta lyxiga stället, elixia pa friedrichstraße. först fick man prata lite och "ville vi ha nagot att dricka? äta?". sen skickade uwe (hihi) in oss pa en fatburner. jag vet inte om det var en pik. hursomhelst var det himla skoj och jag och ken och sven skrattade sa vi kroknade.

uppsats ett till managment of innovation är klar, en tysk-engelsk historia om product platforms som jag hoppas ska ga igenom utan problem. pa mandag har jag tenta i varumärkeskursen. känns som att saker rullar pa och det ser inte ut att bli en stor klump pa slutet, mycket bra. ta i trä.

uj nu kommer mackmannen igen. en funny-looking gubbe med en korg pa armen som säljer mackor i datasalen där "das essen, rauchen und trinken sind VERBOTEN". men de som jobbar här köper ju ocksa sa jag antar det är ok. extra ketchup och majonäs, anyone? hoppas frozen-strawberry-daquiri-mannen kommer snart...

5 Comments:

At 6:51 PM, Anonymous Anonymous said...

daquiri och cecilia, det känns som en lyckad kombination som jag saknar. bäst att jag skärper mig och skaffar ett jobb, så jag kan komma och hälsa på. då kan vi råda bot på daquiriavsaknaden tillsammans.

 
At 10:20 PM, Blogger David said...

Ketchup i mackor?!

 
At 11:22 PM, Blogger cecilia said...

s: jaaa kom!!

d: mmm... vet inte vad man ska säga. ärligt talat gillar jag det. men jag har alltid haft en knäpp macksmak.

 
At 11:27 PM, Blogger David said...

Fast när jag tänker efter har jag ju ketchup i varma mackor ibland.

Sedan känner jag till personer (OK, en person) som gör mackor bestående av formbröd, ketchup och senap.

 
At 1:35 PM, Anonymous Anonymous said...

Fick läsa två gånger. Först tyckte jag det stod Fatburger. Det hade varit konstigt. Dels på ett gym, och dels att du var på ett ställe med sloganen "Converting vegetarians since 1952."
www.fatburger.net

För övrigt är det jättebra väder här i Linköping också. Men det var ett svart moln för distrikt 10 i Corren så jag är lite orolig för att det smäller till snart...

Johan

 

Post a Comment

<< Home