Sunday, July 17, 2005

hjärnaktiviteter

äntligen ett vettigare väder, temperaturen har idag sjunkit med ungefär tio grader till de betydligt behagligare trakterna kring 24. dagens promenad i vackra östra kreuzberg löste upp någon slags propp i huvudet på mig. hittade kanske fem caféer och fem barer jag måste testa, tio affärer jag måste gå till och ett falafelställe där den valpsöta servitören aldrig ville sluta fylla på teglaset. noch eine?

förra helgen förgylldes tillvaron av alla syskonen som hälsade på i samlad trupp. skoj! hektiskt också, jag fick inse att man inte hinner hela berlin på knappt två dygn. en del hann vi med i alla fall, med söndagens middag som helgens höjdpunkt. hittade ett suveränt ställe i gammal fabrikslokal som nu är klubb/restaurant, i kreuzberg, vid sprees kant, en blandning av skumma bakgårdar och röda mattor. väldigt berlin.

i övrigt är det tentaplugg som gäller. klarade bildbehandlingsmunta i torsdags, piuuh, fasen vad nervös jag var. på onsdag blir det en förmodligen sjukt svår managementtenta. men det är fortfarande ett par dagar dit så jag hoppas det löser sig.

har insett också att jag går omkring och tänker att det här med terror i princip är mitt fel. undrar lite varför jag tänker så, jag tror jag ska sluta med det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home