Thursday, July 07, 2005

idag är vi lite rädda i berlin

det är lite som att det redan är slut, alla är sa inställda nu pa att aka hem, sven och ken pratar om hur de ska hitta en ny mitbewohner, ingen har tid att göra nagonting, alla tentor är i vägen. mina tankar befinner sig ocksa i hög grad redan pa annan ort. förstärktes ännu lite mer idag av nyheterna fran london, att sitta i en stuga pa landet känns för dagen mer lockande än att sitta i u-bahnen. dock är langt ifran allt misär.

försökte laga mat till pojkarna igar men blev mest utskrattad och vi kom fram till att jag maste ga en hausfraukurs. min matlagning har verkligen förfallit pa det här stället. men varför laga mat själv när det finns sa mycket färdigt att köpa? jag kan atminstone välja ett bra vin. hursomhelst var det ganska trevligt även om det börjar vara lite väl spänt mellan de bada andra i mitt wg.

ikväll blir det cocktails med dagmar och magnus pa scotch and sofa, och imorgon vernissage med sven och kanske utgang. helgen kommer upptas helt av syskonen som jag lovat att visa hela berlin pa tva dagar. hmm... plugga var det ocksa. det ordnar sig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home